Tuesday 8 October 2013

SAGIL-vacation time


 pada 5 ogos yang lepas, seramai 7 orang (aku,cik bini tercinta, anis,anor,xue,naim borhan,naim md zin) telah bertolak menuju ke air terjun sagil yang terletak di tangkak johor. Menggunakan 2 buah kereta,kami bertolak seawal 8 pagi..

ktorg x terus g sagil,sampai je bandar tangkak,budak2 ni ajak breakfast dulu.aku da makan da kat umah,so aku minum2 je...ada la singgah ag tempat lain...

dalam kol 10 pagi,smp kat air terjun,kena bayar rm 7 untuk 4 orang n tuk parking kete...

lepas parking tu,terus unload barang,n start naik gunung ledang tu...

memula plan nak mandi bawah2 je,tapi sambil2 nak tgk2 port mandi yang best,kitorg terus mendaki n mendaki,sedar2 da smp kolam puteri.... means air terjun yang paling tgg la kat situ...

lepas park2 barang sume, aku start menyediakan sandwich sardin,my faveret...bajet x laku la kan...
skali abes gak dak2 ni bantai..hahaha...xue siap mintak resepi...bajet x?hahaha

kitaorg berendam dalam 3 jam lbh gak la,aku duk berenang2 kat tempat 20 kaki tu,pastu lepak kat bawah arus deras...mmg shock x ingat

(kat sini la tmpt dia...mmg best!!!)

siap2 mandi sume dlm kol 1 lbh la,aku ajak dak2 ni sume turun...g mandi n tukar baju sume..

dlm kol 2 mcm tu,bertolak g tangkak..tuk solat zohor...

pas setle sume,g makan kfc kat tangkak...masa ni ada inciden lawak ckit yang mane blh tersesat sbb ikut direction waze si anis...mmg lawak..hahaha....pape pon pastu selamat smp kfc tangkak n kitaorg pon makan2 kenyangkan perut....dlm kol 4 pon kami sume bergerak balik ke melaka....

 dlm kol 5 smp melaka... so perjalanan dari melaka g tangkak dlm 1 jam lbh je...

pape pon nak ucapkan terima kasih pada sume yg memberi komitmen smp jadi program bercuti ni...

terutama sekali pada cik bini tercinta,sbb dlm2 fobia nk g sagil,still sanggup teman... love u so much la..hehe...

-p/s: 2 weeks more to krabi...(mode x sabar da)


-mrjie-
 

No comments:

Post a Comment